STYRKAN

Stort tack till Bertil Gylling, H 1944-1947 som genom donationsmedel möjliggjort förverkligandet av Styrkan med invigning den 9 november 2018. Här hittar ni all tänkbar utrustning för att träna upp både kondition och styrka. Med generösa ytor för funktionell träning, samt fria vikter och träningsmaskiner av högsta klass ger vi våra elever alla förutsättningar för ett härligt träningspass. En sund själ i en sund kropp är skolans motto sedan grundandet 1896 och det gäller lika mycket nu som då.

TRÄNING

Att träna regelbundet ökar inte bara ditt välmående. Det förbättrar även hjärnans kapacitet för inlärning, kreativitet och stresstålighet. Den mänskliga kroppen är byggd för att röra på sig. Och vi vill ge våra elever alla förutsättningar för detta. Välkomna till vårt nya gym som vi har döpt till "Styrkan"