MUSIK

Musiken har under decennier haft en nyckelroll på Lundsberg och den fortsätter att växa.

Tack vare en mycket generös donation av familjerna Marie Klingspor, M 1970-1976, Amelie Klingspor, M 1973-1977, och Wilhelm Klingspor, B 1975-1981, fick musikinstitutionen nya lokaler i det gamla stallet nere vid Stömmis, nu kallat Musikstallet.

Musikstallet inrymmer en vacker sångsal med flygel, replokal, musikstudios, scenrum och kontor. Robert Drewstad och Ida Eckerwall är musikansvariga på LS och med sin stora erfarenhet inom musikbranschen fortsätter de att ta Lundsbergs musik till nya höjder.

De elever som tar sång och instrumentlektioner har även möjlighet att uppträda på de många evenemang som hålls under året, tex: Öppet hus, Julkonserten, Kulturdagarna mm.

Unikt för Lundsberg är vår egen kyrka där en del av musikundervisningen äger rum.

Körsång på måndagskvällarna som hålls där är en populär fritidsaktivitet för många elever.

Sångutveckling, scenspråk, stämsång och inlevelse är lite av det vi kommer gå igenom. Vårt mål är även att hjälpa till att göra er säkrare och mer avslappnade på scenen.

Våra musiklärare